afvallen

Published on mei 20th, 2015 | by Marlou

CrossFit trainingen houden je gezond

 

Tegenwoordig wordt de term CrossFit steeds vaker gebruikt in Nederland. Deze term is overgewaaid

uit de Verenigde Staten en is een nieuw soort fitness programma die bestaat uit een hoge intensiteit

en gevarieerde bewegingen. Bij CrossFit kun je verschillende oefeningen met elkaar combineren,

waardoor je meerdere spiergroepen tegelijk traint. Het is een geweldige manier om stress kwijt te

raken doordat je zo intensief aan het trainen bent. CrossFit wordt voornamelijk gedaan door zeer

atletische mensen, maar ook jij kunt dit nu gaan doen. Probeer eens iets anders en ga voor CrossFit.

 

Het doel van CrossFit

CrossFit heeft als doel om je conditie en fysieke gesteldheid flink te verbeteren. Het zorgt voor een

explosieve fitheid van het lichaam en een groeiende spiermassa wat uiteindelijk een hoge

vetverbranding oplevert. Door dagelijks oefeningen te doen merk je dat het uithoudingsvermogen

van je spieren steeds beter wordt. Enkele oefeningen die voorkomen bij CrossFit zijn:

 

  • Sprinten
  •  Roeien
  •  Touwtje springen
  •  Gewichtheffen
  • Trainen met lichaamsgewicht etc.

Onder training met lichaamsgewicht kun je denken aan push-ups, squats, of andere gymnastische

oefeningen. Ben je benieuwd naar alle mogelijkheden die CrossFit met zich mee brengt? Bekijk dan

eens de website van CrossFit Hoorn.

 

De voordelen van CrossFit

Op de sportschool heb je altijd te maken met dezelfde apparaten waarbij je vaak dezelfde oefening

uitvoert. Met CrossFit train je elke dag anders. Doordat je een grote variatie aan oefeningen hebt,

wordt je lichaam steeds opnieuw uitgedaagd en zal er meer inspanning worden gevraagd. Door

steeds weer nieuwe prikkels aan je lichaam te geven, zal je sneller resultaten zien. Een ander

voordeel is dat je met CrossFit ook zwakkere spiergroepen traint. Wellicht kies je op de sportschool

vaak oefeningen die je goed liggen. Met CrossFit train je niet alleen oefeningen die je goed liggen,

maar ook diegene die je minder liggen. Zo zorg je er voor dat andere spiergroepen ook sterker

worden. Bovendien neemt CrossFit minder tijd in beslag dan de sportschool. Binnen een half uurtje

kun je namelijk al klaar zijn. Wat wil je nog meer?

 


About the Author



Back to Top ↑