Geen categorie no image

Published on januari 24th, 2019 | by Marlou

0

Essentiële adviezen voor geslaagd eiwitdieet

Met het nieuwe jaar komen ook weer een hoop goede voornemens. Ik vermoed dat de nummer 1 goede voornemen is, is om wat af te vallen. De Nederlandse bevolking is enigszins te zwaar. Goed, het is niet zo doorgeschoten als in sommige Angelsaksische landen, maar alsnog de gemiddelde Nederlander kan best wel wat pondjes of kilo’s lozen.

Enfin, van alle dieet trends die er geweest zijn de afgelopen jaren is er eigenlijk maar eentje die de tand des tijds heeft weten te doorstaan: het eiwitdieet. Dit is een dieet waarbij zoals de naam al zegt, ment voornamelijk eiwitten tot zich neemt. Dit betekent ook dat men koolhydraten juist beperkt. Meer informatie. Enfin, met name de slechte koolhydraten hebben veel schade aangericht de afgelopen decennia. Denk aan dingen als wit brood, witte pasta, alles wit eigenlijk en alles niet volkoren. Begrijp ons goed, we zeggen niet dat koolhydraten de duivel zijn. Niets mis met volkoren rijst, of een goede rogge brood zonder suiker. Of havermout, dat is echt een onderschat voedingsmiddel. En een open deur wellicht maar laat graag die frisdrank staan. Eigenlijk zou een mens alleen water, thee, koffie tot zich moeten nemen, wellicht pure vruchten drankjes, maar zeker geen Cola of Sprite, ook niet in de zero variant, voegt niets toe aan je gezondheid. Kies voor dranken als groene thee, Yerba Mate en rooibos.

Een van de hulpmiddelen die mensen vaak benutten tijdens zo een dieet is een maaltijdshake. Dat is een shake die een maaltijd dient te vervangen. Dit wordt veelvuldig voorgeschreven door diëtisten in Nederland. Wij zijn hier enigszins sceptisch over. Niet tegen de maaltijdshake an sich maar we zien veel merken op de markt die vooral veel suiker bevatten en dat is gewoon niet goed voor de algehele gezondheid. De positieve uitzondering is be-slank (URL). Deze bevat alleen natuurlijke ingrediënten geen rot zooi. Saboteer jezelf dus niet met een shake die veel suiker bevat of kunstmatige toevoegingen, want dit kan op korte termijn even werken om gewicht te verliezen maar op lange termijn voor je algehele gezondheid een slecht idee.


About the Author



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to Top ↑