Als je gaat nadenken over wat gezondheid nou eigenlijk betekent, kun..." /> Vijf belangrijke supplementen om angst te verminderen | Online Gezond

Geen categorie no image

Published on november 14th, 2017 | by Marlou

0

Vijf belangrijke supplementen om angst te verminderen

Als je gaat nadenken over wat gezondheid nou eigenlijk betekent, kun je tot de conclusie komen dat gezond zijn een combinatie is van lichamelijke en geestelijke toestand. Deze 2 staan ook altijd in verband met elkaar. Gaat het lichamelijk niet goed, dan ben je mentaal vaak zwakker en andersom leidt stress tot veel lichamelijke klachten. Niet verwonderlijk kunnen tekorten aan bepaalde vitamines en mineralen dan ook sneller leiden tot angst klachten. In dit artikel geven wij 5 belangrijke supplementen die angst mogelijk kunnen verminderen.

 

  • Zink

 

Zink is een belangrijk mineraal. Bij veel stress heeft het lichaam extra van dit mineraal nodig. Een tekort aan zink kan namelijk zorgen dat je je neerslachtig voelt. Zink komt voor in verschillende voedingsmiddelen zowel in plantaardige als in dierlijke voedingsmiddelen. Denk hierbij aan vlees, spinazie, noten, graanproducten en kaas. Ook schaal en schelpdieren bevatten zink, met name oesters. In het westen komt een zink te kort niet veel voor. Toch kan het geen kwaad om in tijden van stress, want extra zink in de vorm van supplementen bij te slikken.

 

  • Vitamine B12

 

B-vitamines zijn zeer belangrijk en dan met name B12. B12 komt alleen voor in dierlijke producten. Mensen die vegetarisch zijn moeten dan ook zorgen dat ze B12 halen uit andere producten zoals kaas, melk en eieren. Mensen die vegan zijn en die helemaal geen dierlijke producten eten moeten dus echt zorgen dat ze B12 supplementen bij slikken. Maar ook mensen die wel dierlijke producten eten, moeten oppassen. B12 komt veel voor en een te kort zorgt voor een schala aan klachten, zoals vermoeidheid, depressieve gevoelens, een zwakker immuunsysteem, het koud hebben, spierkrachtverlies etc.

 

  • Foliumzuur

 

Ook foliumzuur is belangrijk om onze angst onder controle te houden. Een te kort aan dit vitamine komt hier veel voor. Dit komt omdat in onze voeding door fabricage steeds minder voedingstoffen zitten. Met name voor zwangere vrouwen is foliumzuur erg belangrijk. Hen wordt dan ook altijd aangeraden om dit is supplement vorm bij te slikken tijdens de zwangerschap. Ook kan foliumzuur zorgen voor een verbeterde vruchtbaarheid. Naast dat het belangrijk is voor zwangere vrouwen, helpt foliumzuur ook om evenwichtig te blijven in stress-situaties.

 

  • Calcium en magnesium

 

Calcium en magnesium zijn een van de bekendste mineralen. Deze hebben we even samengepakt, omdat calcium nodig is op magnesium voldoende in het lichaam op te nemen. Deze mineralen zijn vooral belangrijk voor het zenuwstelsel. Vooral magnesium helpt tegen vermoeidheid, gespannen spieren en tegen stress. Magnesium zit in brood, groente, noten melk en vlees. Calcium zit ook in noten, kaas en groente en in melk. Let er p als je magnesium bij moet slikken, dat je ook voldoende calcium tot je neemt. Je kunt alle belangrijke soorten supplementen online bestellen op Voordeel Drogisterij. De kwaliteit van ons eten gaat achteruit, dus soms is het slikken van supplementen noodzakelijk.


About the Author



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to Top ↑